zondag 21 augustus 2016

Raglan trui met lieve hertjes

Vorige vrijdag besloten we een gezinsuitstapje richting Maastricht te maken.  Ik hoorde op verschillende FBgroepjes al heel veel goeds over de markt daar en de vele stoffenkraampjes die zich daar bevinden, dus ik keek er alvast naar uit.  Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost!  In vergelijking met België is dit een klein paradijsje, grote lange kramen met verschillende stoffen in verschillende prijsklassen, fournituren, ....  Toch kon ik me redelijk bedwingen, mijn stapel stoffen hier op zolder in mijn achterhoofd, dus kocht ik maar 1 -JAWEL, maar 1 - stofje.  Een dikkere tricot met gouden hertjes.  De 2 oudste dochters keurden het goed, terwijl de jongste al honger bleek te hebben en geen interesse toonde....

Vandaag dan toch maar eens tijd gevonden om achter mijn naaimachine te kruipen om het stofje maar ineens te verwerken ipv het op mijn 'stapel' te gooien.  En ziehier het resultaat:

 Detail:

Verder deze zomer ook nog een dalton-outfit voor de oudste dochter haar KSA kamp in elkaar geflanst.  Binnenin niet afgewerkt volgens de regels van de kunst aangezien dit toch niet vaak aangedaan zal worden.  Ik gebruikte als patroon dezelfde raglan en een schortje waarbij ik een patroon van een trainingsbroek inkortte.



Tot blogs!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen