zondag 13 september 2015

we gaan voor retro

Deze week een mooi retrostofje op de kop kunnen tikken.  Maxe was er -net als ik- helemaal dol op, en met haar blauwe oogjes was ik vrijwel zeker dat dit stofje haar beeldig zou staan.

Ze vroeg een kleedje zoals ik maakte op de communie van haar kleinere zus.  Modelletje uit SVDHZ dus, met cirkelrok.  Het naaien ging deze keer heel vlotjes, ben fier op mezelf, zelf de rits ging heel soepel.

Bij een eerste pasbeurt bleek het veel te breed te zijn waardoor ik aan de zijkant nog zo'n 3cm aan iedere kant mocht innemen.  Ze blijft een smal meisje....
Uiteindelijk alles naar wens gekregen, noodzakelijker wijs voor een rolzoompje moeten kiezen gezien het rokje wat kort uitvallen is, maar het is lekker speels zo....










Tot blogs!

1 opmerking:

  1. Super! Ik hou ook v zulke stoffen en patronen! Tof dat je kids vragen om nog eens iets vragen om te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen