zondag 21 september 2014

Basisjurk uit SVDHZ

Dankzij Mieke kon ik weer gebruik maken van de patronen uit het boek Stof voor durf-het-zelvers...Mijn patroonblad heeft namelijk kort na het overtekenen van enkele patronen pootjes gekregen en is nooit meer terug gekomen.  Maar dankzij haar kan ik weer aan de slag!

Janne kloeg dat haar kast bijna leeg was na de opkuis die ik in de grote vakantie deed, en ik moet toegeven, ze heeft wel wat gelijk.  Dus maar even aan de slag voor een jurkje.  Helaas net niet genoeg om het uit kleedje uit dezelfde stof te knippen dus maar een bijpassend katoentje gezocht én gevonden (wie durft beweren dat zo'n stoffenvoorraad niet nuttig is °puh° )

Enkele uurtjes later kwam dit exemplaar vanonder mijn naaimachine gerold...1 minpuntje...Het past niet mooi voor Janne :( Maar dat was niet zo erg volgens haar want dan kon ze zelf nog eens in mijn stoffenvoorraad (zie je: weer handig!) neuzen naar een nog mooier stofje:-)

Wat ikzelf persoonlijk handig vind is dat ik 3 dochters heb, dus er is altijd wel ééntje kandidaat tot het passen van een niet-passend kledingsstuk van zus.



Dus ik heb nog werk voor de boeg om de bijna kledij-loze dochter te kleden... hup hup, ik ga maar weer aan de slag!

Tot blogs!

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik vind het altijd moeilijk om 2 stofjes in een kleedje te combineren maar voor u is dat geen probleem!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het jurkje precies goed.
    Wat past er volgens jou niet ?
    Het jurkje staat jouw dochter ook goed.
    Hoe oud is jouw dochter , als ik dat vragen mag ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is niet de oorspronkelijke dochter waar ik het voor maakte maar mijn oudste meid van 11j die het beter past :-) Mijn jonger exemplaar van 8j is iets steviger gebouwd waardoor het op haar heupen wat bleef hangen

      Verwijderen