vrijdag 8 augustus 2014

Linnenzak en Raglan Tshirt

De oudste dochter vertrekt morgen met de CM - Kazou op kamp.  Op haar bagagelijstje stond uitdrukkelijk een zak voor het vuile linnen in stof, dus ging ik deze middag maar een nadenken hoe ik dat maar moest gedaan krijgen.

Een stofje dat ik vond op de rommelmarkt (5m voor 3 euro!!!) was kandidaat en een gerecycleerd touwtje vanuit een kapotte rugzak deden dienst.  Het koordstoppertje kreeg ik eens gratis bij een bestelling stofjes.

Het werd een grote zak zodat de vele handdoeken (watersportkamp) er zeker een plaatsje in vinden na gebruik.  Zoë kroop er even in voor de foto's ;-)

 Touwtje dicht :)

Dit prachtige tricot-stofje lag ook al een hele tijd stof te vangen in mijn naaihoekje.  Vandaag besloot ik dan toch maar eens om er de schaar in te zetten, gecombineerd met een effen grijze tricot werd het een raglan-Tshirt voor de winter.  Heel geslaagd vind ikzelf.  Misschien dat ik er van de rest nog een A-lijnkleedje of zo van maak vanuit hetzelfde principe?

 Let niet op de 'gemaakte' glimlach :)
Patroon: ottobre 4/2013 nr 33

Tot blogs!

3 opmerkingen:

  1. Heel leuke t-shirt! En toffe zak ook, daar kunnen wel wat handdoeken in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maxi linnenzak!Ik heb van de week ook linnenzakken gemaakt maar kleiner.

    BeantwoordenVerwijderen