zondag 8 juni 2014

Spencer - Swoon

Vorige week donderdag had ik op onze Femma naaicafé-bijeenkomst de voering al geknipt van deze Spencer-laptoptas.  Vandaag dan uiteindelijk de tijd en moed gevonden om er een afgewerkt exemplaar van te maken.  Mijn eerste ervaring met kunstleer - al iemand een gouden tip heeft om dit te versteviging -> meer dan welkom want op mijn testlapjes kwam het niet goed helaas :(.  Bijgevolg heeft enkel mijn gabardine-binnentas een stevige laag vlieseline H250 gekregen.  Ze mocht steviger zijn vond ik, maar helaas.  Al bij al wel zeer tevreden over het formaat van de tas.  Het originele patroon bezit een rits in de buitenstof maar aangezien ik dat nog niet aandurfde met het kunstleder besloot ik maar een bescheiden binnenrits te voorzien met zakje.



Verder had ik nog een vraagje, ik had deze tas ook graag wat meer 'persoonlijkheid' gegeven adhv flock/flex of vinyl.  Iemand daar ervaring mee?  Ik vermoed dat mijn strijkijzer uit den boze zal zijn, maar blijft vinyl wel goed genoeg zitten?

Tot blogs!

1 opmerking: