woensdag 14 mei 2014

fluo jas ? Nee, short!

Enkele dagen geleden tekende ik het patroon over uit de laatste ottobre (3/2014) van een zomers shortje (nr 34).  Een soepele fluo-gele gabardine werd het slachtoffer dat ik verknipte, gecombineerd met effen groen voor het beleg en de zakken.  Ik voorzag geen riemlusjes maar gebruikte wel knoopsgatelastiek om het broekje netjes te doen passen.  Geen jeansknoop vooraan maar een makkelijke kamsnap (mijn meisjes zijn fan!).

't model wou poseren maar NIET met het hoofd erop, dus aan deze wens werd dan maar voldaan...  Misschien dat mijn groter model deze avond bij thuiskomst gewilliger is ;-)





Tot blogs!

3 opmerkingen:

  1. Mooi én knallend !
    Heb je de tailleband verhoogd ?
    Bij de pasbeurt hier viel het shortje veel te laag op de heupen.
    De zakjes achteraan heb ik ook verkleind....ik vind ze wat laag geplaatst in het patroon en het zit niet zo lekker op die zakjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Ik heb niets veranderd aan het patroon. Hier valt hij goed op de heupen, al heeft ze het nog maar enkel gepast, misschien dat ze na een dag dragen 'kritiek' krijgt over de pasvorm en de poepzakjes ;-) Ik vond de poepzakjes ook wel groot uitvallen hoor.

      Verwijderen
  2. Mooi! Weet je tot welke maat het patroon ging?

    BeantwoordenVerwijderen