zaterdag 3 mei 2014

een lief tasje en slaapzak(je) voor de honden

Dat wij windhondenliefhebbers zijn dat wisten de meesten onder jullie waarschijnlijk wel.  Dat onze viervoeters graag lekker warm toegedekt liggen 's avonds (en overdag) is misschien nieuw voor jullie.  Daarom maakte ik voor Vigor en Wiesje al eerder een slaapzakje.  Ons opvanghondje Kasan (ter adoptie via Galgoaid.eu) zat echter steeds beteuterd te kijken als hij enkel een fleece-dekentje kreeg.  Zoë besloot dat daar dringend verandering in moest komen en ging aan de slag.  Veel vloeken en boos zijn omdat de massa stof die ze moest verplaatsen onder haar naaimachine immens bleek te zijn.  Door het rekken van de ene stof bleek ze dan bij het rondstikken nog een heel deel stof over te hebben, weer tornen.  Maar ze zette dapper door met een dankbaar resultaat:

Kasan links in zebra-vermomming
Vigor rechts in de nieuwe slaapzak die Zoë maakte -->
Goedgekeurd!!!

Ik ging vandaag aan de slag met een Swoon patroontje: de Dottie.  En wat een dottie is het geworden.  Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik ook wel eens binnensmonds vloekte, vooral op de handvaten, waar ik trouwens nog niet tevreden over ben... Maar toch ben ik fier op dit kleine dappere tasje :-)


Dottie in de bloemetjes


Ritszakje binnenin


Rits in 2 delen gedaan en de 'mislukte' handvaten

Tot blogs!





1 opmerking: