zaterdag 19 april 2014

Suzanne - Zelfgemaakte kleertjes 2

Vol goede moed begonnen aan het patroontje "Suzanne" uit het boek: zelfgemaakte kleertjes 2.  Het patroontje werkte vlot, de uitleg was duidelijk voor mij (eerste patroon dat ik gebruikte uit het boek).  Na 2 uurtjes stikken, strijken en locken kan ik jullie dit resultaat tonen.



Helaas, vééééééél te groot voor mijn smalle dames, ik maakte de 10 jaar voor mijn dochter van bijna 11.  Mijn jongste dochter is iets 'breder' maar zelf voor haar is het te groot... Dit kleedje moet dus maar overwinteren in de kleerkast tot volgende zomer.  Het positieve nieuws: ik het nog zeeën van tijd om geschikte knoopjes te vinden :p

Tot blogs!

4 opmerkingen:

  1. In amper 2 uur gemaakt ? Da's een prestatie ! Sneltreinvaart.
    Jammer dat het jurkje te groot is.
    Ik vind het stofje wel leuk. (het modelletje iets minder....maar dat is een kwestie van smaak , hé ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is idd supersnel! Ik heb dat boek hier ook liggen, maar heb er nog niets mee gedaan. Mijn jongste dochter is 11 en nogal groot, dus ik ben bang om eraan te beginnen omdat het mss te klein zal uitvallen. Maar nu ik lees dat de maten best groot zijn... Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spijtig dat het te groot is.
    Ik was het kleedje ook al tegengekomen in het boek maar het model sprak me niet zo aan. Wel super mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In 2 uurtjes tijd??? Wauw!! Jammer dat het jurkje te breed is.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen