zaterdag 12 april 2014

Liebster Award!

Ik kreeg onlangs de melding van Liesebieze dat ze mij nomineerde voor de Liebster Award.  Dank je wel daarvoor, ik voel me vereerd :)

De bedoeling is dat ik nu ook 10 blogs nomineer die aan volgende voorwaarden voldoen:

  • De Liebster Award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 Bloglovin volgers
  • Je moet "11 facts about me" delen
  • Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost
  • Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft
  • Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost
  • Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt
  • Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren
11 facts about me;
- beginnen naaien zo'n 2j geleden
- voordien was ik bedrijvig in amigurumi's haken
- ik heb een immense stoffenvoorraad ondertussen
- Ik heb heel veel ideeën maar helaas te weinig tijd
- Ik ben fan van vakantie :)
- Werk als sociaal verpleegkundig in het buitengewoon onderwijs (type 1-2-3)
- Ben een zeer actieve vrijwilliger van galgoaid
- Heb zelf "3" windhonden, 1 whippet (Wiesje) en 1 galgo (Vigor) en een opvanggalgo die ter adoptie is (Kasan)
- Hou van alle diertjes
- Heb sinds vorig weekend een Silhouette Cameo waar ik ook al creatief mee geweest ben
- Droom van een boerderij'tje op 'den buiten' met veel ruimte voor diertjes, een hobbyplaatsje en minder 'echt werk' :)

De 10 genomineerden zijn:
Mama van drie
Quiro and me
Alfonsiene
Tyralia
Querida
Noddy & Larabella
Creastine
Mamarieke
Stannel
Klaartje Nel

De 11 nieuwe vragen voor de genomineerden zijn:
1.  Hoe kreeg je de creatieve kriebels te pakken?
2.  Wat doe je zoals in het dagelijkse leven?
3.  Wat wil je zeker nog bereikt hebben in dit leven?
4.  Wat is je favoriete zelfgemaakte 'ding'?
5.  Wat wil je zeker nog eens maken?
6.  Welk is je favoriete blog?
7.  Als welk dier zou je willen terug komen na de dood op deze wereld, en waarom?
8.  Ben je een buiten- of binnenmens?
9.  Stel je hebt 1000 euro, waaraan zou je dit besteden?
10. Wat is je favoriete winkel en waarom?
11. Welk projectje mijd je liever?



Ik kreeg onderstaande vragen die ik moet beantwoorden dus hier gaan we:
  1. Wat/wie zou je zeker meenemen naar een onbewoond eiland, en waarom?  Mijn gezinnetje en mijn Spaanse windhonden, dan kunnen deze onbevreesd de hele dag rondrennen :)
  2. Waarom ben je beginnen bloggen? Op aanraden van mensen om mijn werkjes te kunnen oplijsten en om anderen te laten meegenieten natuurlijk
  3. Als je de mogelijkheid krijgt mee te doen aan een blogdate, wie (van welke blogs) moeten er dan voor jou zeker bijzijn? Biefrul, mamadammeke, emma en mona, ik ben steeds zeer blij als ik daar een blogberichtje van lees.
  4. Wat was je favoriete project aller tijden? Goh, dit is een moeilijke maar mijn Antoinette-kleedje van Spiegelstiksels vond ik heel geslaagd
  5. Wat staat er dit jaar zeker op je to-do lijstje? Oh nog heel veel, onbegonnen werk om dit hier neer te schrijven
  6. Als je nooit meer zou mogen naaien, hoe anders zou je leven er dan uitzien? Oh jee, wat een ramp...Veel meer winkelen zeker ;)
  7. Met welke stof werk je het liefst?  Ik heb geen voorkeur, ik heb een super machientje met IDT (dubbel transport) dat me nooit in de steek laat
  8. Welk patroon laat je angstvallig links liggen, ondanks dat je het wel wilt maken, maar gewoon nog niet goed durft? Een winterjas voor mezelf
  9. Is er een projectje dat je ooit maakte, maar waar je nu van denkt: 'Wat heb ik mij ooit in mijn hoofd gehaald om dit te maken'? Nee, eigenlijk niet, ik ben een doorzetter :)
  10. Welke winkel kan je nooit passeren zonder eventjes binnen te lopen, en meestal ook buiten te komen met iets nieuws? Stoffenwinkel?  De stoffenkamer!  Kledingswinkel: L&L
  11. Wat is jouw grootste zonde? Snoepen en teveel stof verzamelen :)

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de nominatie! Ondertussen ben ik al een drietal keer genomineerd geweest en heb besloten dat ik het niet meer op mijn blog zet (één keertje was genoeg voor mij). Ik wil wel graag jouw vraagjes beantwoorden!
    De 11 nieuwe vragen voor de genomineerden zijn:
    1. Hoe kreeg je de creatieve kriebels te pakken?
    Wel, mijn schoonmoeder en ik hebben zakjes gemaakt als doopsuiker bij de geboorte van mijn zoon. Toen is het allemaal begonnen. Mijn schoonmama heeft altijd in de textiel gewerkt en kan heel goed naaien...
    2. Wat doe je zoal in het dagelijkse leven? Ik ben van beroep leerkracht LO. Maar heb ook in het verleden nog biologie, godsdienst en informatica gegeven
    3. Wat wil je zeker nog bereikt hebben in dit leven? Cho, Ik heb niet één doel in mij leven. Ik stel kleinere doelen voor mezelf op. Als ik binnen 25 jaar kan zeggen dat ik mijn kinderen heb opgevoed tot zelfstandige mensen, goed van hart en gelukkig, dan ben ik zeer tevreden!
    4. Wat is je favoriete zelfgemaakte 'ding'? Ik denk alle kledij die ikzelf ontworpen heb: mijn rainbowkleedje onlangs, het kleed dat ik gemaakt heb tijden de workshop patroontekenen...
    5. Wat wil je zeker nog eens maken? Ik moet dringend lange broeken maken voor de zoon en de rollercoaster van Homemade mini couture is een leuk patroon...
    6. Welk is je favoriete blog? Spiegelstiksel owv haar perfectie en Khadetjes omdat ik denk dat wij goed zouden opschieten met elkaar!
    7. Als welk dier zou je willen terug komen na de dood op deze wereld, en waarom? Ik zie dat jij van honden houdt, wel ik heb ooit een rhodesian ridgeback gehad! Prachtige hond, fantastisch karakter.... Laat me Minga maar zijn!
    8. Ben je een buiten- of binnenmens? Beiden, ik hou niet van de kou maar als het goed weer is kan ik van de 'buiten' genieten!
    9. Stel je hebt 1000 euro, waaraan zou je dit besteden? Aan ons huis. We hebben gebouwd en het to-do-lijstje is nog lang :)
    10. Wat is je favoriete winkel en waarom? Ik hou van Hema, action, zeeman. Goedkope winkels met altijd iets leuks. Buitengaan zonder te kopen, gaat niet...
    11. Welk projectje mijd je liever? Een broek met ritssluiting. Die angst moet ik nog overwinnen, precies.

    Hopelijk maak ik je hier toch blij mee! :)

    Linsx



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Snollebol, aardig dat je me hebt genomineerd.... echter heb ik ook al vaker een nominatie gekregen en afgeslagen, dus ook deze keer doe ik dat. Ook ik wil wel even jouw vraagjes beantwoorden hoor, maar dus geen blogberichtje en doorgave van de award.
    1. Toen ik van mijn man een naaimachine voor mijn 31ste verjaardag kreeg.
    2. Ik ben druk bezig met mijn revalidatie, onze 3 kinderen, mijn webshop. Langzaam aan weer wat werk oppakken in de moestuin en mijn naaiopleiding.
    3. Wat ik graag zou willen bereiken is dat wij onze kinderen liefdevol en in vertrouwen kunnen opvoeden tot gelukkige en zelfstandige individuen die altijd naar ons terug willen komen, volledige gezondheid, een eigen naaiatelier en een volle moestuin.
    4. favo zelfgemaakte ding.... onze kinderen :).
    5. Wat ik nog eens zou willen maken..... wat niet eigenlijk? Maar wil zeker nog eens jassen voor de knullen maken, broeken en shirts, zij schieten er een beetje bij in. Ooit misschien de trouwjurk van mijn dochter, maar dat is echt hele lange termijn ;).
    6. toertjes en pateekes
    7. Vogel, de vrijheid en het uitzicht lijken me geweldig!
    8. Beiden eigenlijk. Ik kan heerlijk genieten van buiten zijn, wat werken in de tuin, wandelen enzo, maar op regenachtige dagen geniet ik net zo van binnen zijn, knutselen met de kinderen of achter mijn naaimachine zitten.
    9. Inrichting voor mijn nieuwe atelier
    10. Ik vind winkelen verschrikkelijk.... heb ook echt geen favo winkel, sorry. Mijn eigen winkeltje vind ik natuurlijk erg leuk.... en kan ik altijd slagen ;).
    11. Projecten die ik liever mijd heb ik niet. Ik zie overal een uitdaging in! Zeker met mijn nieuwe machientje zie ik ook niet meer op tegen knoopsgaten.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de nominatie en leuke spulletjes die je maakt! Ik werd ook al eens genomineerd in het verleden, dus daar ga ik nu wel voor passen. Je hebt er wel een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeps snollebol, ik nomineerde je ook terug deze week. Maar bij deze beschouw ik dit als je antwoorden en hoef je de award niet meer terug door te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen