vrijdag 11 april 2014

Blouse voor mezelf

Gisteren nog eens in een creatieve bui en daarbij besloten dat ik voor mezelf ook nog eens iets mocht maken.  Ik heb een prachtig stofje liggen van froy en dind voor een burda 7828 maar ik vind mijn patroon nergens meer :(  Dus dat projectje moest ik even aan de kant zetten.  Vorige week nam ik het patroon nr 8 over van een jersey blouse uit een oudere ottobre 5/2007.  Oorspronkelijk met lange mouwen en machetten maar door stofgebrek toch maar korte mouwen gemaakt, wat met dit weer wel mag :)  't is een proefstofje en mijn volgend exemplaar ziet er ongetwijfel nog beter uit want hier en daar zitten wel wat foutjes, maar al doende leert men.

Hier even een aan-foto - nog zonder knoopjes weliswaar


En met kamsnapjes


Tot blogs!

2 opmerkingen:

  1. Ooooh, helemaal verliefd! Ik was net aan het denken dat ik is moest beginnen zoeken naar een patroon voor een hemdje voor mezelf, en nu kom ik dit tegen seg ... ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een leuk bloesje zeg, zelfs zonder knoopjes :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen