zaterdag 29 maart 2014

ieniemieniemini rok

Een eenvoudig rokje uit de ottobre zomer 2/2004 (nr 32) zou het worden.  Een sportief minirokske!  Een restje jeansstof werd erbij gehaald, patroon over genomen en een paar uurtjes later had ik dit:

Best schoon zo op de tafel gepresenteerd hé :)  Maar zie hier: als het op model gedemonstreerd wordt...





Dan blijk ik én model een pak minder tevreden te zijn.  't Is echt Mini (met hoofdletter!), net de bips gedekt gelijk ze hier zouden zeggen....  Model vond het mooi maar "zou het de zus niet beter staan?", kwam ze te vragen...
Dus conclusie: nog geen idee of het hier ooit door één van de dames zal gedragen worden... Ik ga het rokje nog wel wat opleuken met een applicatie of hotfixsteentjes denk ik... Maar is het die moeite wel waard?

Update: op suggestie van Liesebieze haalde ik de zoom terug los en werkte ik af met een biaisbandje, 3 cm gewonnen dus :)  Mijn model is op dansles maar dit rokje wordt straks nog eens gepast, en hopelijk goed bevonden dan :)  Nog een geel flockseltje erop om het af te werken en dan is ie helemaal klaar en wordt ie hopelijk ook gedragen.


Tot blogs!


2 opmerkingen:

  1. Een heel leuk rokje, maar inderdaad misschien een beetje te kort.
    Misschien kan je de zoom terug losmaken en dan afwerken met een biaislint? Scheelt toch al snel een paar cm (afhankelijk van hoeveel je omgeplooit hebt bij de zoom)
    Tzou zo'n zonde zijn als een leuk rokje enkel maar in de kast blijft liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, leuk! En een supertof accentje met dat lint. Ik ben nog meer fan :)

    BeantwoordenVerwijderen