zaterdag 1 februari 2014

Varsity cowl-nek en een halve jeansbroek

Vandaag zat de goesting om te naaien er terug in - na een weekje rust door een flinke 'kopvalling', die nog steeds hardnekkig aanwezig wil blijven in mijn lijf :( /

Ik maakte een Varsity Cowl nek trui in tricot voor Zoë.  Ze heeft een lichaams-trekje van mijn man's kant: lange armen.  Ze zit in een groeispurt en de nieuwe Tshirts en truien worden allen afgekeurd wegens: te korte mouwen.  Dan maar zelf aan de slag hé, geen beter excuus om mijn stofvoorraad te lijf te gaan.

Stof: Kersenpitje
Boordstof: Stoffen.net 
(van reeds 2j geleden, na mijn laatste bestelling absoluut niet meer tevreden over de service)

En dan begon ik ook nog aan een hele uitdaging: een jeansbroek voor Zoë in stretch-jeans.  De kleur toont niet zo mooi omdat het met kunstlicht gefotografeerd is, maar het is groener in het echt.  Voor de zakjes gebruikte ik een Mies en Moos katoentje.  Ik zit echter nog met 1 groot probleem: DE GULP.  Ik huiver van gulpen na mijn mislukte versie enige maanden geleden.
Dus hierbij een oproep: wie weet een goede tutorial om met mijn patroonstukken een nette gulp te maken, liefst met veel duidelijke foto's of filmpje.  Of als er iemand zich geroepen voelt om mij dat 'live' uit te leggen?  ;-)  Mijn dank is alvast groot :)

Het resultaat tot nu toe:



Tot blogs!

3 opmerkingen:

  1. Prachtige trui is dat !
    Verder noteer je twee zaken die ik met je deel : de langdurige verkoudheid....en de huiver voor het naaien van een gulp.
    Ik heb geen tuto ; maar ik heb zelf volgens de uitleg in Ottobre ; twee voorbeelden gemaakt op lapjes stof. Eentje met Links over rechte en eentje in de andere richting. Ik haal die voorbeeldjes dan boven als ik het in een broek wil toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een goede tutorial kijk je best eens op de blog van spiegelstiksels of googlen op 'tutorial rits in broek'. Hopelijk lukt het zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh mooie trui. Ik heb nog getwijfeld om het stofje te bestellen en nu toch wel een beetje spijt dat ik het niet heb gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen