donderdag 6 februari 2014

Jeansbroek ottobre 1/2014

Met goede moed begon ik aan het patroon nr 34 uit de laatste ottobre 1/2014.  De vleugeltje op de broekzakken achteraan liet ik op vraag van de dochter weg - we deelden hierover dezelfde mening - to much...

Ik modderde al eens aan met een broekgulp maar deze was nog anders, ze bestond uit 2 delen in tegenstelling tot de voorgaande die een aangeknipt beleg had.  Ik deed in een FBnaaigroepje een oproepje naar een goede tutorial en ik volgde deze Franstalige adhv de foto's: Tutorial, een aanrader want het lukte!

Van pasvorm zit de broek als gegoten voor mijn fijne dame, ik maakte de mt 140 voor haar.  Op de broekzakken achteraan wil ze met hotfixsteentjes nog een fijn krullend lijntje maken.  Een knoop moet ik ook nog voorzien, ik twijfel tussen een 'echte' jeansknoop (iemand tips om die goed te plaatsen?) of een gemakkelijke kamsnap?





Tot blogs!

6 opmerkingen:

  1. Herkenbaar fenomeen... de gulpen zijn elke keer anders... tenminste voor mijn gevoel, maar veel broeken heb ik ook weer niet genaaid, want ik heb een rokkentante en de tiener wil alleen maar broeken uit de winkel :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet ik helemaal te zeggen dat het een supermooie broek geworden is!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi!
    Ik ben wel blij dat ik vooralsnog gewoon broekjes "me ne rekker" mag maken :)
    Ik haat ritsen, en gulpen zal ik ook vast haten :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik zou wel voor een jeansknoop gaan. Om het helemaal af te maken....

    BeantwoordenVerwijderen