maandag 30 december 2013

Winterkleedje uit het Femma naaiboek

Onder de kerstboom lag voor mezelf het Grote naaiboek van Femma.  Echt een aanrader volgens mij met duidelijke foto's van verschillende technieken, aangevuld met leuke patronen voor jong en oud.
Hier lag al enige tijd een winters stofje te wachten op een projectje.  Toen ik het winterkleedje zag besloot ik er mijn schaar in te zetten.  Het is een zachte wol die niet prikt maar ik koos toch voor een voering van het 'lijfdeel'.  De blinde rits ging perfect met de foto's en uitleg die in het boek staat, hoera voor mezelf :-)

De winterjurk (ik moet nog even opstrijken ;-) )

De blinde rits.

Foto's op model volgen nog aangezien mijn model gaan logeren is.  Ik maakte de mt 140 maar het kleedje past beter voor Maxe (nu mt 128) dan voor Zoë (nu mt 134-140), terwijl ze beiden smallekes zijn.  Op de patroontekening vond ik ook dat de hals dieper leek dan mijn exemplaar bleek te hebben.  Op de foto van het kleedje uit het boek valt de hals dan ook weer hoger, dus toch iets juist gedaan.

Tot blogs!

3 opmerkingen:

  1. Mooi! En gij kunt duidelijk véél beter ritsen steken dan ik :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, met de handleiding uit het boek gedaan. Hiervoor was ik panisch voor ritsen maar nu... fluitje van een cent ;-)

      Verwijderen