dinsdag 29 oktober 2013

Turnpakje

't Was alweer een hele tijd geleden maar op de laatste turntraining merkte ik toch op dat mijn 'meisje' gegroeid was.  Turnpakjes die maar net goed waren, dat kon niet.

Dus vandaag Zoë opnieuw opgemeten, maatje groter uitgetekend en een ander modelleke met half-lang mouwke.  Zoë koos de stofjes en maakte de hotfix-applicatie.  Trots showt ze haar nieuwe turnoutfit :)


Pose 1


Applicatie


Achterkant met mooie ronding (met zo'n BH-sluiting)


Pose 2


Tot blogs!!


3 opmerkingen:

  1. Beste Snollebol, Ik heb ook een meiske die dol is op turnen. En ik mama die best goed kan naaien. Ik heb inmiddels alles in huis om aan een pakje te beginnen maar durf niet zo goed. Hoe doe je dat bij de beenopening met elastiek en hoe zorg je ervoor dat dit mooi verdeelt. Heb je wat tips voor mij. Ziet er goed uit bij jou, mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Bedankt voor je complimenten. De lengte van elastiek neem ik 85% van de beenopening zodat deze wat kleiner wordt en toch wat aanspant. Deze elastiek naai ik eerst rond dicht en verdeel ik mbv kopspeldjes in 4 gelijke delen. Hetzelfde doe ik met de beenopening, 4 gelijke delen maken. Dan laat ik de kopspeldjes overeen komen zodat de elastiek mooi gelijk verdeeld is in de opening. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk voor jou? Succes in ieder geval en als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel!

      Verwijderen