zondag 8 september 2013

regenjas

Onlangs kocht ik bij kersenpitje een hele mooi gecoate katoentje.  Mijn 3 kids waren er meteen dol op en het werd dan ook een hevige discussie wie dit stofje verwerkt kreeg.  Ik besloot een regenjas te maken volgens deze tutorial, dewelke ik al eens eerder gebruikte met succes.

Zo'n gelamineerde katoen verwerkt zichzelf heel gemakkelijk, net iets makkelijker dan tafelzeil omdat het bovenal lichter is en iets plooibaarder.  Ik ijverde om de print te laten doorlopen maar dat was onbegonnen werk omdat de vosjes echt alle kanten opstaan en het geen mooie repetitieve print is... :(

Maxe is heel tevreden.  Nu nog eentje voor Janne aangezien we in jas-modus zitten?

Maxe met slaapkleedje aan.  Vooraan zitten nog 2 grote zakken die je hier niet zo goed ziet.


Achterkant (Kap iets kleiner genomen dan mijn vorig exemplaar)

 Detail

Tot blogs!

8 opmerkingen:

  1. potverpietjes... de vosjes... grmbl, hoopte dat je die niet ging gebruiken... met pijn in het hart zeg ik ' supermooi! ( t is supermooi maar ik was verliefd op die vossenstof)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi!!! Ik gebruikte hem als boekentasvoering :) Stuur haar maar een fotootje door, dan gaat die met veel plezier op haar website ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt het dat je zelf het patroon nog moet tekenen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Lies bet, dat klopt. Ik gebruikte de kaptrui uit stof voor duf-het-zelvers als basis. Maakt die wat langer en liet hem wat uitlopen onderaan. De kap iets groter tekenen en de mouw ook iets breden omdat er nog een trui onder moet. Succes!

      Verwijderen
    2. Ah oké, bedankt. Ik ga er mij wel eens aan wagen, maar eerst een mooi gelamineerd stofje vinden.

      Verwijderen