zondag 15 september 2013

Olive Ann Stylin' OAD85

MamaVanDrie kocht onlangs een super mooi patroontje, het stak mijn ogen uit.  Toen ik vrijdag met haar op stap ging richting Mertens, polste ik eens voorzichtig of ik het patroontje even mocht lenen.  Geen probleem omdat het toch niet onmiddellijk op haar planning stond, woehoe!!!

Alles eens goed bekeken, met welke stof zou ik dit maken.  Op de beschrijving vond ik dat niet direct terug.  Onlangs kocht ik bij de stoffenfee, paarse gabardine.  Hier had ik nog nooit mee gewerkt maar het leek mij wel geschikt om een strak tuniekje mee te maken.  Nog even in de stoffenstapel neuzen naar een bijpassende katoentje om alles wat te breken, et voila, ik kon aan de slag.  Patroontje is heel gemakkelijk, slechts enkele patroondelen en ondanks de Engelse uitleg toch heel begrijpelijk met de tekeningen erbij.

Gisteren aan begonnen en vandaag afgewerkt.  Ik ben geen fan van 'kapstok' of tafelfoto's maar mijn model is uit huis dus hier moeten jullie het maar even mee doen :)



Een bijpassende witte legging voor eronder, et voila!

Tot blogs!

3 opmerkingen: