zondag 18 augustus 2013

na-vakantie naaipret

Vorige week genoten we met het hele gezin, inclusief honden, van een deugdoende vakantie in Vitrac - Frankrijk.  Het was in het begin even wennen aan het zalig-niets doen, maar na een dag of 2 zat ik helemaal in het ritme.  Rustig ontbijten, luieren aan het zwembad, cluedo spelen met de kids en 's avonds in de schaduw een spelletje kubb.  Tegen het einde van het weekje aan begonnen mijn naaikriebels toch de bovenhand te nemen, zoveel vrije tijd en geen naaimachine noch stofjes... 't was evengoed afkicken voor mij.

Vrijdagnacht vatten we de terugrit aan rond 19h om ons thuisje te zien rond 3h.  Lang geslapen maar tegen de avond hoorde ik bijna mijn naaimachine roepen ;-)  Dus een reeds-overgetekend patroontje genomen, metertje stof en nog tot 23h aan het naaien gegaan.  Deze middag nog verder gedaan aan de mouwen en afwerking zodat ik jullie met trots mijn 2de versie van het jasje uit de laatste ottobre kan voorstellen.  Deze keer iets groter gemaakt dan mijn vorige versie, voornamelijk verlengd en ook de mouwen langer gemaakt, zodat Zoë ook een versie heeft.

De zakjes voerde ik deze keer niet maar ik gebruikte de truc van het kartonneke om de randen mooi rond te krijgen.  De mouwen gingen deze keer zonder problemen en ook de knoopsgaten hebben geen geheimen meer voor mij.



Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen