vrijdag 9 augustus 2013

klokrok mme ZsaZsa

Enkele avonden geleden had ik zin in een 'snel-naai-projectje'.  Mamavandrie stelde een rokje voor mezelf voor, goed plan - dacht ik.  2 Avonden zwoegen en zweten op een simpele klokrok... Nog voor ik begon te knippen zat ik al in de knoop voor het platstuk en beleg...  Ben nog niet helemaal overtuigd of ik het op de juiste manier heb gedaan maar kom...  Qua afwerking is de rok wel goed gelukt, maar de pasvorm is minder goed vind ik persoonlijk.  't zal een 'zalig thuisblijfrokske' worden.

Het boek 'Allemaal roksje' had in mijn ogen beter 'Allemaal frustraties' gegeten.  Het voor en achterpand is niet helemaal gelijk om de zijnaden minder zichtbaar te maken als je de rok aanhebt.  Trekt op niets met een rits in vind ik.  Ook de uitleg ivm beleg - tailleband vond ik allesbehalve duidelijk uitgelegd... Weer veel bijgeleerd - om positief af te sluiten (haha)!

De eerste foto benadert de kleur het beste, het is rood met witte bolletjes.  De rok heeft een rits, beleg én voering, een hele uitdaging!



Tot blogs!

2 opmerkingen: