woensdag 21 augustus 2013

Giggle uit Home-made mini-couture

Het boek lag al enkel weken stof te vangen in mijn boekenkast dus toen ik vandaag op zoek ging naar een nieuw projectje haalde ik deze even boven.

Het werd de Giggle in maat 10 jaar voor Zoë.  Ze koos een stofje van het stoffenspektakel in Mechelen uit de couponbak (5euro voor een metertje).  Nog lekker zomers maar met een longsleeve onder en een legging kan dit kleedje zeker ook nog de herfst doorstaan.

Er dienen nog 3 knoopjes gevonden/gekocht te worden voor aan de riemlusjes en ik twijfel nog over het riempjes... Misschien dat ik er nog zelf eentje maak in oranje of een andere tint uit het kleedje.

Zoë vindt het na het Antoinette kleedje het mooiste tot nu toe :)  Da's toch een fijn compliment.  Oh ja, de zoom was op de foto nog niet afgewerkt, ondertussen wel ;)



Tot blogs!

3 opmerkingen:

  1. Mag ik een vraag stellen over de giggle ?
    Ik heb het jurkje geknipt....vorige week gepast bij mijn kleindochter.
    Ik had goed gemeten...het jurkje zat erg goed.
    Nu wou ik het jurkje afwerken ; maar ik ben al uren bezig geweest met uit te vissen hoe ik dat moet doen met de voering en het dubbele beleg aan het bovenpand .
    Heb jij je gehouden aan de naaibeschrijving ?
    Kon je de voering gemakkelijk keren of zit er een fout in de beschrijving ?
    En dan heb ik ook nog een probleem met het beleg van de knoopbies.
    De voering moet daaraan gestikt worden volgens de uitleg ; maar dan krijg ik zo'n dikke laag....en dat zie ik bij jouw jurk helemaal niet.
    Ik zou heel blij zijn met een beetje advies. En wil jou daar gerust op een of andere manier voor vergoeden.
    Grtjs
    Mia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mia,

      Je mag zeker vragen hoe ik het gedaan heb hoor. Het ging bij mij ook niet van de eerste keer juist, dus ik de beschrijving niet helemaal gevolgd (denk ik, want is alweer even geleden dat ik deze maakte). Ik denk dat ik het als volgt deed: Beleg hals stikken goede kanten op elkaar ook MV tot einde beleg (nog niet keren). Dan beleg van de knopenbies goede kanten op elkaar aan de MV stikken Dan het halsbeleg keren zodat de knopenbies eronder komt te liggen (eventueel het hoekje wat afknippen om goed te keren). 't is moeilijk te zeggen zonder het te doen voor mij, dus ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd? Als je uit de buurt (Gent) bent mag je gerust eens langskomen om het IRL uit te leggen hoor :). Vergoeding is absoluut onnodig :) , graag gedaan!

      Verwijderen