dinsdag 16 juli 2013

rimpelrokje met brede elastiek

Vandaag niet echt veel tijd gevonden om te naaien maar aangezien ik zo goed op dreef was vond ik dat ik vandaag toch ook iets moest kunnen tonen.

Deze morgen maakte ik van het restje stenzo tricot waarmee ik de vorige tuniek naaide, een Alijn rokje met tailleband uit dezelfde stof.  Deze belandde direct in de kast van Janne en had zelf de kans niet om op de foto te komen, misschien later.

Een ander stofje geraakte wel op de foto.  Een simpel rimpelrokje met een brede fluogele elastieken tailleband, lekker gemakkelijk.  Mijn 3 meiden passen er alledrie in en ik heb nog elastiek over...dus er volgen er waarschijnlijk nog.



Detail van de elastiek


Ik bestelde vorige week ook nog bij hiptafelzeil, het onderste met de aankleedpopjes wordt vermoedelijk een klein leuk tasje en het zeil met de bloemen een nieuwe regenjas voor Maxe.  Met de aandachtspunten van mijn vorige regenjas in mijn achterhoofd wordt het vast en zeker een fijn exemplaar :-)


tot blogs!

5 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk rokje. Leuk dat elastiek met een roezeltje eraan :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rokje! En leuke zeiltjes ook. Ik ga je vorige regenjas opzoeken, want ik kan wel wat tips gebruiken. Wil ook een regenjas gaan maken namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh het tafelzeil voor de regenjas is super.
    Mooi rokje geworden, ideaal voor de warme dagen nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk al uit naar het resultaat van je tafelzeilprojectjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen