dinsdag 9 juli 2013

Regenjas

Regelmatig maken we met een aantal mensen (meestal vrouwen haha) gezamelijk hetzelfde patroon, gewoon digitaal rond hetzelfde moment zodat we elkaar met raad en daad kunnen bijstaan.  Het eerste projectje was een cirkelrok, waar ik ook aan meedeed.  Het volgende was een infinity-dress, daarvoor paste ik.  De laatste opdracht was een regenjas, allemaal te vinden op Vlaanderen Naait.  Ik begon de uitdaging met de nodige vertraging omdat ik het juiste stofje niet in huis had.  Jaja, degenen die mijn stoffenvoorraad kennen zullen hiervan versteld staan, maar zo'n gecoat katoentje had ik echt niet liggen.  Reden genoeg dus om terug een aankoopje bij de stoffenfee te doen.

Het werken met gecoat katoen viel goed mee, ik "spelde" het nodige vast met wasknijpers om prikgaatjes te vermijden.  De jas kwam tot stand met heel wat gezucht en gezwoeg, alle patroondelen uit de voering krijgen was ook nog een hele opdracht.  De mouwen mogen de volgende keer nog wat ruimer en de kap net iets kleiner maar al bij al vind ik het een heel geslaagde regenjas geworden.  Zoë was er in ieder geval zeer blij mee (al is ze met alles eigenlijk snel blij ;-) ).  Morgen is mijn grote kleine meid jarig, ze wordt er 10!  Dus kreeg ze de jas alvast als cadeau'tje, en ik beloofde om morgen haar turnpak ook nog af te werken.

Genoeg getaterd, aanschouw mijn afgewerkt exemplaar.





Voering rood: De bonte boom
Stof: stoffenfee
sluiting: kamsnaps

TOT BLOGS!



6 opmerkingen:

  1. Supermooi!! En een fijne dag morgen. Liefs marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supermooi! ik plaats mijn bestelling

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is pas een leuk verjaardagskadoo! Knap gedaan en veel feestplezier met de 10de verjaardag van je meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is mijn tafelkleed, dat tafelzeil :)
    Wel superleuk en supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen