maandag 15 juli 2013

Princes castle dress uit ottobre 4/2013

Een hit onder het zelfnaaiend volk volgen mij en de ottobre is pas uit.  Ik vond het een leuk modelletje en besloot er ook maar eens ééntje te maken.  Mamavandrie gaf mij de inspiratie om met het stenzo tricootje dat ik had liggen dit modelletje te maken.  En ik moet zeggen, geslaagde combinatie en model.  Al ging het in elkaar zetten niet zonder slag of stoot.  Bij het in elkaar zetten ging alles vlot - dacht ik -  tot ik het tuniekje naar de goede kant draaide.  Ik had het ondervoorpand met de zakjes aan de rugzijde bevestigd.... Gevloek, zeker omdat ik alles al gelockt had en nog eens extra een stretch-steek had gemaakt op de randen met het effen roze band... Ik besloot mijn gelockt deel er maar af te knippen voordat ik scheel zag van al die draadjes.  Mijn boordje is dus een pak smaller dan het oorspronkelijk moest zijn maar kom, mijn volgende exemplaar wordt zeker perfect!

Janne werd de gelukkige die het kleedje het beste paste :-)



Stof: stenzo tricot
afwerking: elastisch roze paspel van bij chellebel
Model: nr 14 uit ottobre 4/2013

Tot blogs

7 opmerkingen:

  1. Leuk ,die wil ik ook net gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes en de juiste delen samen naaien ;-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ik probeer mijn verlof zo optimaal mogelijk te benutten ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi hoor! En dat smaller bandje stoort niet! Ben de Ottobre al gaan halen se :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!

    Wel grappig dat jou band uiteindelijk smaller is, de mijne moest iets breder omdat het kleedje anders te kort werd :-)

    BeantwoordenVerwijderen