zondag 14 juli 2013

bloementasje voor sleep-over

De voorbije week had ik 2x een rendez-vous met Mama van 3, we leerden elkaar kennen via een FBgroep met als thema 'naaien', hoe kan het anders :-).  Ze woont op een boogscheut van mij dus een afspraak ging in de lucht.  De kinderen waren eerst wat gereserveerd tov elkaar maar tegen dat het afscheid eraan zat te komen waren ze al dikke vriendjes, mede dankzij de Ipad-spelletjes.  Zoë kreeg van haar een zak met restjes waar ze mocht uit kiezen om zelf projectjes mee te bedenken.  Meer heeft mijn creatieve meid niet nodig om aan de slag te gaan.  Toen ze vrijdag een uitnodiging kreeg om bij een vriendinnetje te gaan BBQ'en en te blijven slapen besloot ze iets te maken.  De restjes werden boven gehaald en geïnspireerd door het handtasje dat ze zag in de laatste ottobre, ging ze aan de slag.  Ze knipte alle delen zelf uit, en naaide de bloemblaadjes.  Ik spelde en stikte de rest.  Ze vond het heel geslaagd al passen de kleuren niet echt samen maar het is een echte 'Zoë-creatie' geworden.

De vriendin in kwestie was er heel blij mee werd mij achteraf meegedeeld :-)


Tot blogs

6 opmerkingen:

  1. t is héél mooi geworden, ik spaar de restjes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig EN origineel project !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb precies niet zooo goed gekeken dan in de Ottobre, ik heb dat totaal niet gezien ;)
    Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. staat er niet in met patroontje hoor maar één van de modellekes heeft zo'n handtasje aan :-)

      Verwijderen