zaterdag 1 juni 2013

raceback-dress en shortje in Nicky velours

Het begon met plannen maken gisteren toen ik vernam dat mijn ventje met de 3 dochter richting zijn ouders ging... Een middagje alleen... wat zou ik kunnen doen... ;-)

Op het blog van Vlaanderen naait stond sinds deze week een shortje.  Een lekker snel project waar spelende kinderen absolute fan van zijn.  Geen knoopjes of vervelende zakken, gewoon aantrekken en hup nr buiten :-)

Op een dik half uurtje zat het shortje in elkaar, ik maakte de 128/134 die helaas te klein bleek voor de billetjes van mijn jongste, te spannend voor billekes van mijn oudste maar perfect voor mijn middelste exemplaar.  Zo volgen er zeker nog een paar!





Toen ik op zoek ging naar een Nicky velour-stofje voor bovenstaande schortje, kwam ik mijn VW-tricot stofje tegen.  Ik nam het gelijk mee naar beneden maar had er nog geen doel voor.  Tussen mijn patronen niet direct mijn goesting gevonden maar lang leve het www voor de inspiratie dan maar.  Ik besloot een race-backdress te maken in mt 7-8j.  Ik had meer tijd nodig om het patroon te printen en aan elkaar te plakken dan om het kleedje te maken.  Janne was direct enthousiast, terwijl ik nog even twijfelde of dit stofje wel voor meisjes kon.  Ze paste het kleedje en vond het.... niet mooi... stel je voor.  Maxe was geen fan van het stofje maar Zoë kon het wel appreciëren.  Et voila: Zoë weer gelukkig en Janne maar pruilen dat ik nooit niets voor haar maak °roloog°  Kleedje moest nog omgezoomd worden op de foto, dat is ondertussen gebeurd.



Ik vind het een leuk modelletje maar wel wat breed en lang (Zoë is 134cm en van lengte nu goed, lijkt mij voor een 7jarige toch heel lang).

Tot blogs




2 opmerkingen:

  1. Duidelijk heel kieskeurige kids (daar komt dan het voordeel van 3 dochters piepen :-), maar ik vind het alleszins heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat kleedje van Zoë vind ik echt super mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen