maandag 3 juni 2013

met weinig ups en veel downs

Dochter nr 3 had klachten, serieuze klachten want ik maakte nooit niets voor haar... Tja, ongegrond volgens mij maar ik aanhoorde haar klaagzang en wensen.  Uit de laatste Ottobre 3/2013 koos ze het patroontje 'Flower Hexagon'.  Ik verzweeg wijselijk dat er 'zakjes' bij hoorden en later al maar goed.  Het ging al fout bij het knippen van de stof.  Ik had niet veel stof meer over en zocht een bijpassend stofje, probleem opgelost dacht ik.  Toen ik het rokdeel wou rimpelen kwam ik tot de vaststelling dat ik het rokdeel maar 1x had geknipt ipv 2x.  Stof was natuurlijk op dus verder gedaan met een volledig effen achterpand van de rok.  Bij nader inzien had ik beter de voorkant ook volledig effen gedaan....

Bij het rimpelen bleek ik dan nog eens de verkeerde kant gerimpeld te hebben dan oorspronkelijk gepland, soit, toch maar dapper doorgedaan.

Patroon bleek bij de eerste pasbeurt veel te breed te zijn, ik deed er aan beide flanken zeker 5 cm af = 10cm in het totaal rond de taille.  (gelukkig geen zakken geplaatst)

Uiteindelijk bleek de kleine dame tevreden te zijn met het resultaat, dus OEF....

Ik ben dus niet tevreden maar Janne dus wel... We zullen ons daar maar mee verzoenen zeker ;-)  Op nr een volgend perfect exemplaar.



Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten