zondag 23 juni 2013

Klokrok, kaptrui en Patroon 20 uit de ottobre 3/2011

Na de bedrijvigheid van de voorbije naaiperiode viel ik even stil, mede door een hele hardnekkige ontsteking op mijn schouders en nek.  Naaien is niet goed voor mijn nek, dat voel ik zeker wel maar als de patronen en de stofjes mijn inspiratie blijven geven kan ik niet anders...

Ik besloot eens iets voor mezelf te maken.  Ik kocht op het laatste stoffenspektakel een stretchkatoentje met kleurrijke bollen voor mezelf.  Ik zag er een leuke rok in maar mijn patroon besliste daar anders over.  Ik gebruikte het patroon van de klokrok uit het boek van mme zsazsa, gooide alle feedback over 'te grote' patronen in de wind en kwam zo uit op een rok waar ikzelf en 2 kinderen samen in passen.... Ik verknipte alles dan maar weer met veel tegenzin, maar verdikken is GEEN optie ;-).  Ik maakte dan maar een klokrok voor Zoë met de stof.
Mijn model was op musical-repetitie dus werd het een 'gras'-foto met veel wind...



Voor Maxe kocht ik op datzelfde stoffenspektakel een fleece met paardenprint, ze wou er oorspronkelijk een dekentje van maar dat vond ik -wegens de overvloed aan fleece hier in de zetel- geen goed idee.  Ik maakte er een kaptrui van uit SVDHZ, nog steeds een hit hier bij mijn dames. (let aub niet op het rokje dat er totaal niet bij past ;-) )





Janne kon uiteraard ook niet achter blijven, 't arme kind heeft bijna geen kledij met haar 2 grote zussen ;-).  Ze koos samen met mij een patroontje en dan ook de stof.  Haar eerste keuze was effen groen met een paars/groene bloemenprint, helaas was dit stofje te klein om het rokje uit te krijgen.  Dus terug op tricot-jacht et voila, men zegge het voort: de dame heeft best smaak :)  Het is een legging die samen met het rokje aan de tailleband vast zit.




Tot blogs!




3 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt!
    Ben minder fan van bepaalde stofjes, maar dat is een persoonlijke smaak he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn 3 toffe dingetjes! Een rokje met een legging eraan vind ik echt een goed ideetje, 1 om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kast vd kids is weer beetje aangevuld! Jammer van de rok voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen