zaterdag 11 mei 2013

Zwoegen op een eenvoudige tas.


Deze middag zat Zoë op hete kolen om met haar gelamineerde katoentjes aan het tasje te beginnen waarvan ze het patroon kocht op het stoffenspektakel.  Ik dacht wat te assisteren en haar het grootste werk te laten doen maar bij de afwerking met de biaisband liep dat plan toch wat anders.  Het uittekenen en knippen deed ze helemaal zelf.  De delen op elkaar locken deed ik dan weer omdat ze de snelheid van de overlock niet goed kan regelen met haar korte beentjes.  Het tussenstuk bleek op het patroon dan weer veel te lang... Nog even alles nagelezen maar ik kwam niet tot een andere conclusie dan dat het een fout was in het patroon.  Stukje ervan af gedaan dan maar.

En toen stond er: 'werk de kanten af met het heerlijke en gemakkelijke biaisband'... Awel, ik heb nog nooit zo gevloekt op biaisband, vooral in de hoeken waar de ronding moest gevolgd worden... Ik ben superblij dat de tas dan uiteindelijk af was maar helemaal tevreden kan ik niet zijn, gevloekt op 3m biaisband...stel je voor... Teveel foutjes, het kan beter.  Gelukkig is Zoë in de wolken en ze heeft ondertussen nog enkele applicaties gekozen om te voorflap wat te breken.

Iemand enig idee of ik strijkapplicaties kan bevestigen op gelamineerd katoen en hoe ik dat dan het beste doe zonder schade toe te brengen?  Handdoekje ertussen?





Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten