donderdag 9 mei 2013

stoffenspektakel Mechelen

Het was alweer enige tijd geleden dat ik nog eens een stoffenspektakel deed, deze keer mocht Zoë ook mee, ze was heel benieuwd.  Ze zei halverwege onze zoektocht: 'mama ik begrijp nu waarom ze het een spektakel noemen' :-)

Het viel nog mee qua drukte, we gingen tegen half 2 en dat was goed te doen, wel wat volk maar nergens echt moeten aanschuiven.

Het tweede kraam was er eentje met gelamineerde katoentjes...Zoë had direct haar zinnen gezet op zo'n katoentje om een tas te maken, dus toen we rond waren was ze dat zeker niet vergeten.

Aanschouw onze bescheiden buit:


Links voor een bloemenkatoentje en stretchkatoentje met bollen met daarachter een paardenfleece voor Maxe.  In het midden 2 tricots met fluo-streepjes (5euro/m ipv 8euro/m betaald, de dame had de stoffen geknipt die op een tafel van 5euro/m lagen en zei me nadien dat ze 8euro kosten en verkeerd lagen... Toch maar gezegd tegen de dame dat ze de stoffen dan mocht houden en mij vooraf had moeten zeggen dat deze stoffen verkeerd lagen, toen kreeg ik ze toch mee aan 5euro :-) )
In het midden ook nog wat fournituren, brede elastiek met hartjes (mooi hé?), fluo-tassenband en wat elastiekband om eens een onderbroekje te proberen maken.  Het rijtje rechts is voor Zoë, ze koos 2 geplastificeerde katoentjes, bijpassende katoentje, tassenband, klitteband en patroon om een schoudertas te maken.  Ze twijfelt nog of ze het hele biaisband of groen met witte stippen bandje zal gebruiken... Suggesties iemand?

Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten