maandag 20 mei 2013

naaidrive

Ik had de naaikriebels dit weekend.  Vandaag jeukten mijn handen terug om iets te maken, iets simpel na het Antoinette-kleedje, met snel resultaat.  Het werd een strandjurkje voor Zoë uit de fluo-streepjes die ik op het stoffenspektakel kocht.  Ze was super blij en zei dat dit het mooiste kleedje ooit was dat ik al maakt - slik - en ik die zo blij was op mijn antoinetteke ;-)  De schouderbandje bleken na afloop toch wat te lang dus maakte ik een lusje aan de bovenkant dat ik stikte, niet volgens de regels van de kunst maar wel 'speels' en zo kan ik het jurkje nog wat langer maken als de dame een groeispurt zou willen nemen ;-)

De zoom dien ik nog in te leggen al vind ik het kleedje al redelijk 'nipt', misschien een rolzoompje maar dan heb ik schrik dat het zo gaat krullen... Of een biaisbandje zoals aan de hals/schouders?  Of laat ik het zo, lekker speels en slordig?



Stof: stoffenspektakel Mechelen (normaal 8/m maar ik betaalde maar 5/m)
Patroon uit Ottobre 3/2013 nr 31


Tot blogs!

1 opmerking:

  1. Leuk sportief jurkje, en misschien de zoom afwerken met een tweelingnaald en dan even strijken. Leuke kleuren staat goed!

    BeantwoordenVerwijderen