zondag 19 mei 2013

Antoinette-kleedje AF

Enkele weken geleden begon ik vol goede moed aan dit patroontje.  Na 3 mislukte kraagpogingen gooide ik de uitgeknipte patroondelen in 'de hoek'.  Gisteren besloot ik er opnieuw aan te beginnen.  Nieuwe kraagdelen geknipt, vlieseline deze keer op de juiste kant gestreken en op de goede kant genaaid...  Op enkele uren zat het bovenstukje eigenlijk in elkaar.  Ik had nog de moed om 3x mijn blinde rits opnieuw in te zetten tot ik tevreden was.  En ja hoor, ze is helemaal blind ;-)

Deze voormiddag aan het rokdeel begonnen en na het middagmaal nog even verder gedaan tot het kleedje klaar was.  Foto's zijn van de passessie tussendoor voordat het kleedje werd omgezoomd.  Oorspronkelijk bedoel voor Maxe maar met haar tengere 8-jarige lijfje zwom ze nog in het bovenstukje, grote zus keek daarop glunderend mijn richting uit en mocht passen... PERFECT voor haar.

Ze bleek geen grote fan van de strik maar die zit eraan dus blijft lekker hangen :p.  Het rugpand vind ik heel mooi, iets anders dan de kleedjes uit 'stof-voor-durf-het-zelvers'.

Aanschouw mijn resultaat:





Patroon: Antoinette
Stof: petit pan (stoffenkamer)
Armsgaten met fluogroene paspel
zakjes afgewerkt met fluoroze paspel

Tot blogs!

6 opmerkingen:

  1. Prachtig jurkje. Mooi ook de verschillende kleurtjes paspel.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi Fran, jammer dat hij geen maatje groter gaat hier is hij te smal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd jammer, al vind ik wel dat het kleedje ruim valt hoor, dit is de 128 en past mijn dochter die bijna 10 is (maar zij is wel maar 134cm en weegt maar 27kg... Jij moet dat toch zelf kunnen aanpassen niet?? ;-)

      Verwijderen
  3. ik wil hem ook zo graag eens maken, maar vind nergens het patroontje nog. Zo jammer, want Hannelore zou er ook super leuk mee staan, denk ik. Jouw resultaat mag er absoluut zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    En prachtige stoffencombinatie....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen