zaterdag 12 januari 2013

aan de slag met mijn buit

Een doos vol stofjes die staat te pronken, kids die buiten de boel op stelten zetten en een portie 'vrije tijd'.  Grijpen die kans en direct benutten riep een klein stemmetje in mijn hoofd.  Dus daad bij het woord gevoegd en mijn patronenstapel ingedoken.  Het jurkje met ronde kraag uit stof voor durf-het-zelvers werd de gelukkige.
Het bleek uiteindelijk nog een hele uitdaging te worden.  Ik was te koppig om eerst de beschrijving van het kraagje te lezen en deed het al ineens fout, lostornen met de paspel en overlock was me teveel dus werd het opnieuw patroondelen knippen en opnieuw beginnen.  Deze keer wel stap voor stap gevolgd hoe het moest, een paar keer gefronst maar toch dapper doorgezet.  Enige uren laten kan ik jullie dit resultaat laten bewonderen.

Ik heb het gevoel dat het kleedje nog 'iets' mist maar ik kan echt niet denken wat... Enige suggesties zijn zeker welkom of vinden jullie het zo prima in zijn eenvoud?


tot blogs!

10 opmerkingen:

  1. Amai, héél mooi zulle! Een fleurig biesje onderaan het kleedje misschien? Groen of rood?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het mooi in zijn eenvoud.Een felgroen cardiganneke erop en da komt dik in de sjakosh :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden. Juist heel mooi in zijn eenvoud. Inderdaad mooie legging en shirt eronder en dan zal het prachtig staan. Ben benieuwd naar foto op model!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Foto op model volgt zeker nog maar voorlopig nog even geen tijd voor gehad...

      Verwijderen
  4. Zeer mooi! Hoera voor jouw doorzettingsvermogen!
    En wat denk je van een grote roze bloem op de kraag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er nog niet helemaal uit was ik ermee ga doen. Voorlopig laat ik het zo en bekijk het eens met een halsketting of zo, heb nog een grote groene knoop liggen die ik misschien nog kan gebruiken of anders haak of naai ik idd een bloemetje of zo voor aan de hals :-)

      Verwijderen
  5. Fran, ik heb een verrassing voor je, kijk maar op mijn blog. groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, super!!!! Ik stuurde je een mailtje! Bedankt alvast, altijd fijn om iets te winnen!

      Verwijderen