maandag 10 december 2012

Kaptrui uit 'stof voor durvers'

Bij de stoffenfee bestelde ik enige tijd geleden enkele coupons Nicky Velours, echt een zalig zacht stofje om een leuke pyama of trui van de hebben.  Zo'n trui die je nooit meer wil uitdoen en die je het liefst van allemaal gewoon van de wasdraad terug aantrekt.  Wel zo'n trui probeerde ik te maken adhv het patroon uit het boek 'stof voor durvers', hetwelke ik mezelf cadeau deed :-)

Ik heb moeten puzzelen om het uit de stof te krijgen, had dan ook nog de kap vergeten spiegelen maar uiteindelijk kwam alles goed.  Enkel om de kap in de halsopening te krijgen had ik veel moeite, het paste maar niet... Met veel getrek dan uiteindelijk net rond geraakt, normaal overlappen de kapranden enkele cm, bij mij dus niet...  Ligt alleen maar aan mezelf, voortaan rekrichting van m'n stof respecteren en net iets ruimer knippen om zeker te zijn.

Zoë vond dat ik aan de armen en onderaan het stofje uit de kap moest gebruiken als boordstof... Ik ben nog niet overtuigd maar ze is helemaal in de wolken dus wat doet mijn mening er nog toe ;)


Tot blogs!

1 opmerking: