woensdag 5 december 2012

Aangepaste Roos 5011A

Deze middag toch nog even tijd gevonden om mijn steeds groter wordende stoffenvoorraad in te duiken en dit leuke tricootje te verwerken tot een 'tuniekje'.  Als basis gebruikte ik het patroon Roos 5011 maar besloot het geheel niet met overslag te maken maar in 1 deel.  Het was nog wat zoeken met de afwerking van de hals, die ik oorspronkelijk in een "V" wou maar wegens teveel gepruts toch maar wat aangepast.  Als iemand een goede duidelijke tutorial weet om zo'n 'V-neck' netjes af te werken dan zou ik heel dankbaar zijn :-)

Maar dochterlief was niet op de hoogte dat het eigenlijk een V-halsje moest zijn dus geen gemopper daarover ook.  Ze was helemaal zot van het stofje en super blij met deze gemakkelijk zittende tuniek.




Zelf vind ik het wat 'slaapkleed-achtig' lijken maar met een legging onder al veel beter.  Wat vinden jullie? 

Tot blogs

6 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Wat je zou kunnen toevoegen: zo'n leuke "infinity-scarf" (colshawl) die je nu zoveel ziet, vinden de meisjes allemaal prachtig; in de tint van de legging of van een overgebleven stuk stof van het jurkje. Heel simpel te maken; een filmpje vind je hier: http://www.youtube.com/watch?v=zK_ACEkyMTw

    Hoop dat ik een bijdrage kon leveren,

    groetjes,
    Mira (Sancho)

    En een tutorial voor een V hals vind je hier:
    http://www.threadsmagazine.com/assets/uploads/posts/3742/65-custom-t-shirt-11.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk geworden, en je dochter vindt dat geloof ik ook aan haar pretoogjes te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, zeker niet slaapkleed-achtig.

    spurrewubsie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk jurkje! En dat stofje, zó leuk! Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt, is het van een bepaald merk ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het stofje bij 'modecoupon' in Sint-Niklaas als ik het goed onthouden heb. Ze hebben ondertussen ook een webwinkel http://www.modestofjes.be/nl/ maar het staat er niet (meer) tussen. Merk weet ik eigenlijk niet.... Hopelijk vind je het nog ergens!

      Verwijderen
    2. bedankt voor je reactie! Volgens mij zijn er in Belgie veel meer van dit soort 'retro' stofjes dan in NL..
      Je hebt zeker toevallig geen reststukje meer wat ik van je over zou kunnen nemen? Misschien ben jij ook nog op zoek naar een stofje, of patroon?

      Verwijderen