zaterdag 23 juni 2012

Roos 4010A

Gisteren ben ik nog eens tussen mijn patronen van Roos gaan neuzen.  Ik besloot dat het tijd werd voor de zon met daarbij horend een heel zomers jurkje.  De roos 4010A in mt 128.  Met die maat kan ik eigenlijk niets misdoen :)  Valt hij goed dan is hij voor Zoë, valt hij smal dan is hij voor Maxe en valt hij kort dan is hij voor Janne :-)  Gemakkelijk toch ;-)

Stofje kocht ik vorige week bij stoffen.net met een paar problemen op de weg die nog niet helemaal uitgeklaard zijn maar dat komt vast nog goed hoop ik.

Ipv met een 'ruche' te werken tussen de 2 verschillende stukken van het voorpand besloot ik m'n paspelvoorraad eens te bekijken.  Een bijhorende kleurtje diende zich aan waarop ik de speciale voetjes van m'n overlock eens ging bekijken.  Er zat wonder boven wonder een paspelvoetje bij.  Even de instellingen aanpassen en gaan...Geweldig als het vlot!  Ik was zo enthousiast dat ik de onderkant ook op deze manier besloot af te werken maar toen ik helemaal rond was en de paspel wou verbinden zag ik dat deze paspelband niet los te maken viel :(.  Na was gepruts zag ik dan ook dat ik niet recht bezig was dus de onderkant mocht er weer vanaf.  Een biaisbandje bood uitkomst om mijn gepruts te verdoezelen.  Iets korter geworden dan voorzien dus maar toch heerlijk zomers.

Van de overschot van het stofje maakte ik algauw nog een cirkelrokje à la Zsazsa voor Janne met paspel aan de onderkant - wat deze keer wel lukte trouwens!  Het bleek uiteindelijk verkeerd gemeten te zijn en bijgevolg veel te lang :(  Dus m'n andere 2 dames mochten komen passen, wat een geluk dat ik er zo een paar op reserve heb ;-)  Zoë bleek de gelukkige te zijn die het rokje paste, precies assespoester en haar schoen, dus 2x gelukkig gemaakt vandaag.

Aanschouw het resultaat.  Het rokje heeft de foto nog niet gehaald maar volgt bij gelegenheid zeker nog!



Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen