vrijdag 15 juni 2012

Farbenmix Yola

Enige tijd geleden kocht ik het patroontje Yola van Farbenmix, ik besloot er maar meteen in te vliegen en eraan te beginnen.
Ik bleek al snel op een eerste probleem te stuiten, het rugpandje moest volgens de beschrijving 4x geknipt worden.  Gelukkig kon ik rekenen op enkele behulpzame dames van het sancho-forum die me wisten te vertellen dat dit een foutje was.  Dus met goed moet verder en het ging eigenlijk vlot, echt een patroontje voor een beginner zoals ik.  Bij de eerste passessie viel me echter op dat het bovenstukje best wijd viel, gelukkig heb ik 3 dochters dus ipv voor Maxe besloot ik dan maar voor Zoë te blijven naaien, voor haar paste het stukken beter.  's Avonds legde ik de laatste hand aan het geheel en mocht Zoë nog eens passen, het viel langs geen kanten zoals ik had verwacht en ik had een 'hobbezak' effect gecreëerd :(  Voor alles een eerste keer maar dit vond ik echt niet mooi...  Na het bekijken van het patroon en de uitleg bleek dat het zijachterpand niet aan de stofvouw moest geknipt worden, aaarrrggghhhh daardoor dat het bovenpand zo breed leek te vallen en de gerimpelde rok er dus niet netjes aan stond en het hobbezak-effect gemaakt werd.

Nu oordeel maar zelf :(  Zoë wil hem gelukkig wel aandoen om thuis rond te lopen maar gaat er echt niet mee naar de winkel :-)  Aldus de bijna-9jarige dame.





Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Tot blogs!

2 opmerkingen:

  1. Haha, haar smoeltje op de foto's! :)
    Ik vind het een leuk kleedje maar het valt idd een beetje vreemd aan de rok. Maar al doende leert men hé, het volgende exemplaar zal er fantastisch uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat doe je in ieder geval geen 2de keer ;)
    Valt me nog mee hoor, met je verhaal had ik nog erger verwacht. Het zit een beetje vreemd, wat cindy al zegt.
    Op naar het volgende niet aan de stofvouw geknipte zijpand exemplaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen