maandag 28 mei 2012

Eén cirkelrokje, twee cirkelrokjes, 3 cirkelrokjes :)

Wat doet een mens op een zonnige zondagmiddag, juist genieten van de zon en het water als het even kan.  Ik, daarentegen, ging samen met een vriendin een rokje naaien, juist, binnen :-)

Na wat gepuzzel en gereken kregen we na een aantal uur een fantastisch draaiend cirkelrokje als resultaat, dat vind je hier op haar blog terug.  Dus besloot ik, weer of geen weer, om ook zo'n prachtexemplaar in elkaar te steken.  De kinderen kregen eerst enige inspraak in de stofkeuze en werden nadien wijselijk richting bed gewezen zodat ondergetekende aan de rokjes kon beginnen.  Ik was heel fier toen er na 45min een afgewerkt exemplaar vanonder mijn naaimachine vandaan rolde, zowaar een record denk ik dan ;)
Voor de eerste keer gewerkt met boordstof, wat ik super easy vond met een heel mooi en bovenal comfortabel resultaat voor kids die brullen, stampen en roepen als er een rits, knoop of lintje in hun kledij wat verkeerd zit.  Ideaal dus....

Ik werd nog niet geroepen door mijn eigen bed dus besloot ik rok 2 te beginnen hetwelke op even snelle wijze geboren werd.  Helaas besloot mijn wederhelft dat kamerverlichting en openstaande deuren/vensters geen goede combinatie waren in het schemerlicht en omdat ik liever geventileerd werk dan onder de muggenbeten besloot ik mijn opdracht te staken.

Deze morgen was dus 2/3 van mijn lieftallige kroost tevreden en kon nummer 3 ook niet achterblijven vond ik.  Dus nog snel even gerekend (jaja zelf het getal Pi kwam er zich mee moeien), geknipt, gestikt en gerolzoomd zodat ook kind nr 3 tevreden en wel naar de geplande BBQ mee kon.

Aanschouw mijn 3 cirkelrokjes (terug te vinden in het boekje: Allemaal Rokjes)

Janne in volle draai-actie :)

Wat Janne kan kan ik beter denkt Maxe

En Zoë denkt: draaaaaaaiiiiiiieeeeeeennnnn

Detail boordstof
Detail rolzoom

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Tot blogs!





6 opmerkingen:

  1. Ze zien er knap uit alle drie met hun cirkelrokje :) Leuk met die boordstof, ziet er idd handiger uit dan het gesukkel met die elastiek.
    Goed gewerkt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ondertussen je 20ste volger geworden, naaien kan ik (nog) niet... haken wel! TOT blogs....
    Groetjes Sofie, ik geef trouwens iets weg op mijn lekkerbekkenblogje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt om volger te worden Sofie! Ik neem dadelijk een kijkje op je blog :-)

      Verwijderen
  3. Mooi! Zoom is met je overlock gedaan waarschijnlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Katrien, met de overlock is zo'n rolzoompje super simpel te doen! Zoom leggen in een cirkel is echt geen makkelijke taak als je dat gewoon moet doen, dus liever lui dan moe dan ;-)

      Verwijderen
  4. Wat leuk geworden! 45 minuten klinkt als muziek in de oren. En weer eens een ander rokje, alleen moet mijn dochter nog wel zo leuk leren draaien als jouw mooie dochters!

    BeantwoordenVerwijderen