zaterdag 31 maart 2012

Zoë wou ook een kleedje

En aangezien ik het patroon van Roos 5011 geknipt had liggen koos ze zelf haar stofcombinatie en ging ik aan het werk.  Na het tegengesputter van m'n naaimachine voor de windhondenjasjes moest ik eerst een aantal proeflapjes doen om de spanning ed terug goed te regelen.  Na wat gevloek en getest zat alles blijkbaar terug goed en kon ik aan de slag met de stofjes.  Zoë is tevreden dus ik ook:



Verder kocht ik nog 3 stofjes via marktplaats.  Ik denk van het bollenstofje (precies wat zijde-achtig) een topje/blouse of tuniekje te maken.  Het stofje met kleurrijke streepje en randmotief van bloemetjes wordt een kleedje en het beige stofjes met bruine randmotief ... Nog geen idee, suggesties?  Misschien ook een tuniek of gevoerd rokje??

Tot blogs!

4 opmerkingen:

  1. Zoë heeft verstand van stofjes kiezen, het is heel mooi haar kleedje! En de nieuwe stofjes zien er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Suggesties voor de verwerking van de nieuwe stofjes zijn welkom :-)

      Verwijderen
  2. Sjiek gedaan!
    En? Nog geen nieuwe kleerkasten nodig ondertussen?? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Katrien, dat valt best nog mee :-))

      Verwijderen