woensdag 21 maart 2012

Wikkelkleedje naar patroon Roos 5011

Ik had vorige week al een examplaartje van dit patroon geproefnaaid (is dat eigenlijk wel een woord?!) om te kijken of alles goed zat.  Vandaag mijn schaar in mijn ooooh zo geliefde stofjes gezet. (Hebben jullie dat ook dat het knippen van stof zo moeilijk gaat ;-)  Heel veel projecten in mijn hoofd...zou ik? Of zou ik niet? haha).

In het begin was ik niet helemaal zeker van m'n stoffenkeuze maar nu het jurkje af is vind ik - en niet onbelangrijk mijn dochter - hem helemaal super.  Het enige minpuntje zit hem in de afwerking van de mouwtjes, die zijn naar mijn zin niet helemaal gelukt.  Maar ik moest rekening houden met mijn 'gevoelige' dochter die best kieskeurig is als het op lintjes en dergelijke aankomt.  Dus de mouwtjes zijn geen klassieke pofmouwtjes geworden zoals voorzien omdat ze anders teveel zouden spannen.  En dit prachtexemplaar in de kast laten hangen omdat de mouwtjes niet naar haar zin zijn is geen optie.  Onderaan had ik ook nog graag zo'n blauw biasbandje gehad maar ik had net 10cm te kort :-(  Het blijft voorlopig maar zo.

Zoë is ook helemaal fan van het wikkelgedoe en heeft ook al 2 stofjes klaar liggen voor haar kleedje... Ik weet dat te doen.   Laat de lente en zomer maar komen :-)

Ik laat jullie even mee genieten van m'n fier model met pas gewassen haren ;-)



Tot blogs!

6 opmerkingen:

  1. Hij is super!
    Hihi, je dochter posseert als een volleerd fotomodel, dus volgens mij belandt dit jurkje niet in de kast ;-)
    Trouwens iets anders, het gehaakte schaapje, zoooo lief.

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Brenda, als het weer zo blijft mag ze het dit WE al aandoen :-). Denk ook niet dat hij in de kast zal blijven hangen.
      Ook bedankt voor je complimentje voor m'n gehaakt schaapje. 't is één van m'n favorieten. Haken met pluizige wol is lastig maar het resultaat zoooo mooi!
      Groetjes
      Fran

      Verwijderen