zaterdag 3 maart 2012

legging Janne

Na een weekje bezinnen over wat m'n volgende project zou worden kwam ik er nog steeds niet uit.  Veel ideeën, daar ontbreekt het niet aan maar de stofjes die ik in huis heb waren niet geschikt om volgende redenen
- niet het juiste materiaal
- geen 2 stofjes die bij elkaar passen
- onvoldoende van dezelfde soort
Enfin, reden genoeg om binnenkort nog eens een paar weloverwogen stofjes aan te kopen (ieder excuus is goed toch?? :-))

Vandaag dan het eerste beste stofje bij de hand genomen en besloten om 'uit het vuistje' een legging voor Zoë te maken, de stof doet wat denken aan turnpakkenstof en het leek me wel leuk om bij haar turnoutfit een legging te maken.  Ik dook haar kast in en nam een willekeurig bestaand exemplaar dat past.  Schaar, locker en naaimachine in de aanslag en enige tijd laten was het resultaat klaar.  Eén minpuntje, hij pas Zoë niet :-(  Blijkbaar toch wat te weinig naadtoeslag bijgeknipt en mijn zomen wat te breed te genomen.  Maar niet getreurd, het voordeel aan 3 dochters en iets maken voor de oudste kan hier altijd opgelost worden.  Janne werd er even bij geroepen, et voila, op haar lijfke gemaakt :-D  Een passende elastiek rond de buik aangebracht en het modellenwerk kon beginnen:



Er zijn absoluut punten voor verbetering aan die ik bij een volgend spontaan legging-project zeker in rekening ga brengen.  De kan ze nu aandoen om lekker buiten te ravotten (zoals ze nu aan het doen is). Het grootste compliment: ze wil hem niet uittrekken :-)

Tot blogs!


2 opmerkingen:

  1. toch super dat je dat zo kan hoor
    super compliment hé als ze hem niet wil uittrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke legging. Goed gelukt :)

    BeantwoordenVerwijderen