zondag 5 februari 2012

Stoffenspektakel in Gent

Het stoffenspektakel kon ik met m'n nieuwe hobby niet aan me voorbij laten gaan.  Wegens de slechte weersomstandigheden hadden mijn beide 'shoppingpartners' - begrijpelijk- afgezegd.  Dus om 10h alleen richting Expo Gent waar m'n ventje me had afgezet.  Na een half uurtje verkennen mijn eerste stofjes, biasband en wat elastiek gekocht.  Tegen 11h had ik met enkele Sancho-dames afgesproken aan de koffiehoek.  Vicky, Nele en Sonja kwamen me al tegemoed en we gingen zitten voor een drankje en om even kennis te maken, 't was heel gezellig.  Ze vonden dat ik nog niet veel had gekocht ;-)  Ze hadden me moeten zien buiten gaan gelijk een ezelke haha.  Ik kreeg ook van Nele een patroontje om een trui voor een windhond te maken, nogmaals bedankt daarvoor Nele.  Het resultaat komt hier vast snel voorbij!

Na de koffiebreak terug de zaal binnen om echt op zoek te gaan naar wat ik al had gezien en vergeleken van prijzen.  Fleece, katoentjes, jerseystoffen, vlieseline, boordstof en een nieuwe schaar werden aan mijn kleine buit tot dan toe toegevoegd.  :-)

Ik heb mezelf zelf laten verleiden tot het kopen van overlockdraad omdat ik al even speel met de gedachte om een nieuwe naaimachine (nu Lidl-exp) en overlock te kopen... Nog even bezinnen welke het wordt maar ik kijk er al naar uit!

Aanschouw mijn bescheiden buit:
Linksvoor zie je een wit en zwart boorstofje met daaronder 2 jerseystoffen (oranje met bloemtjes en grijs met zwarte stipjes).  Daarnaast rood en blauw katoentje met witte stipjes en daarnaast grijze en witte katoen (1.75euro per meter!)  Op de grijze katoen liggen 3 elastische biasbandjes en daarnaast 2 gewone biasbandjes en de elastiek.  Het stapeltje midden achter zijn katoentjes in diverse prints.  Daarachter mijn 2 fleecekes om de truitjes te maken voor m'n doggy's (eentje in Galgoaid groen).  




Tot blogs!


6 opmerkingen:

  1. Mooie buit! Ben al benieuwd wat je allemaal gaat maken ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjans dat je geen grote valies met wieletjes meehad of anders.. ;o) Je gaat je kunnen uitleven. spijtig dat ik er niet geraakt ben... :-( Maar ik neem je als het wat beter weer is wel ne keer mee naar de Sleepstraat :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt weer lekker vooruit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien tegen de volgende keer ook een karretje (-;
    het groene stofje was in het echt veel mooier dan op de foto. De hondjes zullen warm liggen.
    Patroon is graag gedaan! en euh onderaan zet ik hem af met elastich biais zo sluit het mooier aan, moest het niet lukken geef maar een seintje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, wist niet dat dit bestond dit stoffenfestival... hoe dikwijls wordt dit georganiseerd?? Groetjes, jewel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Jewel,

      Meer info kan je terug vinden op
      http://stoffenspektakel.nl/stoffenspektakel-agenda
      voor plaats en tijdstip, een echte aanrader!

      Groetjes Fran

      Verwijderen