woensdag 15 februari 2012

oefenen

't Is hier al eventjes stil van mijn kant uit.  Dat betekent niet dat ik stilgezeten heb hoor, ik ben volop aan het experimenteren met mijn nieuwe locker en naaimachine.  't is nog altijd zoeken maar naaien lukt eigenlijk goed zonder problemen.  Mijn machientje maakt een fantastisch geluid en doet wat ik vraag, wat wil een mens nog meer.  Mijn overlocker moet ik echt nog leren kennen.  Inrijgen ging van de eerste keer goed en ze levert ook fantastisch werk.  Er zijn echter nog zoveel mogelijkheden die ik moet uitpluizen dat ik best nog even verder kan.  Ik heb alvast wat geoefend en wil jullie laten meegenieten van het resultaat.

Eerste kennismaking met m'n naaimachine, een eenvoudige rechttoe rechtaan tas voor een turnvriendinnetje van Zoë:



Een rokje met netjes afgelockte naden voor Janne (à la Femke van eurosong, rood met witte stipjes).  Ik deed ook een eerste poging om een biasbandje te bevestigen.  Ging best goed al moet ik nog eens zoeken hoe ik begin en einde netjes maak.  Tips welkom :-)  Ik zie op de foto dat het rokje onderaan precies scheef is maar dat komt door de plooien die het rokje scheef hebben getrokken, 't is echt wel recht :-)



Dan kreeg ik op het stoffenspektakel van Nele (http://kernelles.blogspot.com/) een patroontje voor een whippettrui/-jasje hetwelke ik gelijk heb uitgeprobeerd met fleece.  Het past goed maar zit wat krap onder Wiesje haar 'okseltjes'.  Nele gaf me de tip om de armsgaatjes wat lager te plaatsen, dus volgende keer... Geen schurende stof meer onder de okseltjes ;-)  Ik ga ook eens op zoek naar een wat minder stuggere stof want dat viel me van die fleece toch wat tegen.  Een licht rekbare sweaterstof of badstof lijkt mij meer geschikt.  Je kan ook duidelijk zien dat ik aan het spelen ben geweest met mijn overlocker °bloos°


En vandaag heb ik het Roos patroontjes 4004A model B gemaakt.  Een simpel topje voor de zomer in oranje, heerlijk wat retro.  Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Maxe deze in haar kast kreeg maar de schouderbandjes waren voor haar te los dus Zoë is wederom de gelukkige :-)

Tot blogs!

1 opmerking:

  1. oh, zo te zien hebben de nieuwe machines al flink hun best gedaan!Leuke dingen.
    Wiesje zal toch geen kou meer hebben.Misschien moet je eens proberen in rekkend spons (zoals de pyjama's)En ga eens naar de sleepstraat daar kan je soms wel een koopje doen voor enkele euro's (-;

    BeantwoordenVerwijderen