woensdag 8 februari 2012

Het naaien bevalt me wel...

Maar m'n Lidl machientje bevalt me veel minder... Problemen met de spanning en om goed door laagjes stof te gaan.  Ik heb ze dan ook een paar dagen in de hoek gezet en genegeerd maar zonder resultaat, ze weigert gewoon te doen wat ik wil, zomaar, van de ene op de andere moment....  Dus besloot ik onze samenwerking éénzijdig stop te zetten, het kan hard klinken, ik weet het, maar het moest.

Dus het internet op om verschillende naaimachines met elkaar te gaan vergelijken, wat moet m'n machientje zeker kunnen, welke opties mogen,... Een week lang rondgesurft, advies gevraagd en m'n besluit genomen.  En om m'n werkje mooi te kunnen afwerken kocht ik in promotie nog een vriendje voor m'n nieuw machientje.

Meet Pfaff Select 3.0 en Lewenstein 700 DE overlock.  Ze zijn deze middag samen komen aankloppen aan m'n deur dus kon ik hen de toegang tot m'n woonst toch niet weigeren vond ik.  Ik gaf ze een plaatsje in m'n nieuwe naaihoekje en ze lijken me heel tevreden daar.

M'n Pfaff-je heb ik al even proefgedraaid en ik ben al helemaal verliefd.  Ze maakt een prachtig geluidje, doet wat ik wil zonder morren en is in bediening best gemakkelijk.  Bij m'n overlockje zit een gebruiksDVD, denk dat ik die morgen maar eerst eens ga bekijken voordat ik aan de slag ga, ik denk dat hier de samenwerking wel eens wat moeilijker kan verlopen maar ik ga de uitdaging niet uit de weg en kijk al uit naar de mooie dingen die we samen zullen maken!

Tot blogs!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben al benieuwd wat de resultaten van deze samenwerking zullen zijn :) Geniet van uw nieuwe aanwinsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geniet van je nieuwe huisgenoten! ik kijk uit naar je volgende creatie. Het rokje is zeker geslaagd

      Verwijderen
  3. Ik zie nu pas dat je al tot kopen overgegaan bent! Proficiat met de nieuwe aanwinsten :o)
    Nu ga ik je toch ne keer moeten meepakken naar de Sleepstraat hé ;o)

    BeantwoordenVerwijderen