dinsdag 24 januari 2012

Met vallen en opstaan

Zo, alweer een dikke week verder en een paar projectjes achter de rug, de ene al beter gelukt dan de andere.

Zo wou ik een knuffel naaien voor het Poekie project en begon ik vol goede moed aan een uilenknuffel.  Op zich is hij geslaagd maar zijn poten zijn niet om aan te zien, het zijn precies 2 uiers die eronder hangen ;-).  Ze zijn gewoon te groot en ook de lichtgele kleur doet er geen goed aan.  Ik heb dus besloten dat hij niet 'Poekie-waardig' is en hij is bij mijn oudste dochter in bed beland, tot groot genoegen van haar :-)

Verder ben ik nog wat aan het rommelen geweest met fleece en wou ik een windhondenknuffel maken (eigenlijk voor mezelf °bloos°)  Na enkele patronen getekend te hebben begon ik eraan.  Toen ik bijna klaar was met mijn fantastisch werk kwam ik erachter dat ik de pootjes te smal had gemaakt waardoor ik de knuffel bij zijn pootjes niet goed kon 'omdraaien'.  Project 2 mislukt :(  Deze knuffel is bij mijn jongste dochter in bed beland en noemt nu: Zwartie!  Hij is toch nog voor iets goedgekeurd ;-)

Maar ik gaf niet op deze week en besloot aan het 'grotere' werk te beginnen en besloot voor Zoë (oudste dochter) alvast een zomerrokje in elkaar te steken, een meisje kan nooit genoeg zomerrokjes hebben.  Dus gewapend met deze fantastische tutorial ging ik aan de slag: http://www.danamadeit.com/2011/04/a-simple-skirt-a-simple-tutorial.html  en dit werd het resultaat:

 Niet slecht vond ik zelf en dochterlief was uitermate enthousiast.  Andere zussen staan al op de wachtlijst als wil ik mijn volgende rokje met binnenvoering en fijn ribfluweel maken zodat ze er al geniet van kunnen hebben.  Misschien ook eens proberen met een knoopje en klein ritsje erbij...Maar wordt vervolgd... :-)

Ik heb deze week ook enkele 'uitgaven' voor mijn nieuwe hobby gedaan
- 44 nieuwe ritsen via Kapaza voor 6 euro
- 4 strijkapplicaties via Kapaza voor 1 euro (onderweg)
- 24 patronen voor meisjeskledij ROOS (onderweg) ook voor een prijsje (maar dus meer dan 6 euro haha)

Tot blogs!

2 opmerkingen:

  1. Grappig dat jouw "mislukkelingen" zo in de smaak vallen bij de kinderen. Zijn wij soms te kritisch? Het rokje ziet er super uit, ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen