woensdag 11 januari 2012

Slaapzak

Slaapzak hoor ik jullie denken, niet zomaar een slaapzak maar een windhondenslaapzak.  Je mag het reeds weten, of nog niet, maar windhonden hebben geen dikke vacht noch een speklaagje om hen warm te houden.  Nu vriest het hier in huis wel niet maar ik merk toch dat ze graag 'toegedekt' liggen op de zetel, vandaar dat ik aan mijn naaimachine ging zitten deze middag (onder toeziend oog van oudste dochter) om een windhondenslaapzak in elkaar te steken.

Hiervoor heb ik mij gebaseerd op een slaapzak die ik al had en op de techniek van de reversible bag om een mooie afwerking te kunnen bekomen.  Hij is alvast door Vigor en Wiesje helemaal goedgekeurd.  De bovenkant (op foto, want hij kan dus ook andersom) is een fleece stofje met botjes en pootjes en de binnenkant een teddystofje dat heerlijk zacht aanvoelt (ik zou er bijna zelf inkruipen ;-))

Aanschouw mijn tevreden klanten :-)

Vigor (waarvoor mijn slaapzak eigenlijk een maatje te klein is maar hij past dus net)


En klein Wiesje die liever geen camera's in de buurt had tijdens haar dutje :)

Verder heb ik ook nog een windhondenjasje gemaakt maar dat was een prototype (om het maar even zo te noemen) zonder afwerking en dus niet 'fotowaardig', maar een definitieve versie komt hier zeker en vast ook nog eens voorbij!


3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's. Het is wel duidelijk dat de honden genieten van hun slaapzak. En wat een leuke stof!!!!
    Groetjes
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Vera! Ze zijn er niet uit te slaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeee, tof!! Die beestjes hebben toch chance, he :-)

    BeantwoordenVerwijderen