zondag 29 januari 2012

Proefrokje patroon Roos 4009a

Vandaag de schaar gezet in mijn grote jeanslap van de kringloopwinkel om het patroontje van Roos 4009a te maken in maat 128.  Daar ik niet wist of deze maten groot/klein gingen uitvallen en of een zoomrand inbegrepen zat in het patroon heb ik ruim geknipt.  Resultaat: een rok die past voor zowel Zoë (klein en fijn, mt 122 normaal) en Janne (groot en struiser, mt 116 normaal).  't is echt een proefrok geworden, thuis mag ze hem dragen maar de graad van afwerking laat teveel te wensen over om mee over straat te lopen.
De nieuwe definitieve stof is geknipt en ligt te wachten om in elkaar gezet te worden... De binnenrok ga ik op mijn eigen manier proberen doen want ik ben niet helemaal tevreden... Het definitieve resultaat volgt dus eerstdaags!

En dan nu mijn volleerd fotomodel Janne (let niet op de combi roze - geel van de rok ;-)):

Ik hoor graag wat jullie van het modelletje vinden :-)

Tot blogs!

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit hé! Was het moeilijk om te doen? En al die fotomodellen bij u thuis! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Cindy, ik heb wel wat gevloekt en gesukkeld, vooral bij de voering ervan dan eigenlijk. Het rimpelen van het rokdeel was ook nieuw voor mij maar na 2x een geknapte draad had ik de techniek gevonden (en mbv tutorial via het sancho-forum). De definitieve versie wacht nog op de voering en afwerking en dan is die ook klaar. Die ziet er nu al stukken beter uit dan het proefmodel!

    BeantwoordenVerwijderen