dinsdag 3 januari 2012

Eindelijk in Blogland

Zo...  Na aandringen van verschillende personen waag ik me bij deze ook maar aan een creatief blogje.

Sinds deze zomer heb ik het haken (her)ontdekt, meer specifiek het haken van amigurumi's.  Het moet gezegd, ik word er steeds beter in haha.  Vandaar ook dit blog om mijn creaties even te kunnen tonen en jullie feedback te kunnen horen! Ik kijk ernaar uit.  Sinds een week of 3 ben ik ook trotse bezitter van een naaimachine (heel simpel model hoor) om wat mee te experimenteren.  Ik ben ondertussen al enkele leuke sites tegengekomen met supermooie stofjes en denk dat ik een nieuwe verslaving ga ontwikkelen :)

Ik voeg bij dit berichtje een kleine collage van de haakwerkje die ik tot nu toe heb gehaakt (ze zijn helaas niet allemaal op de foto geraakt) zodat jullie al een beetje een idee krijgen van wat ik allemaal doe.



Verder heb ik me enige dagen geleden aangemeld voor het POEKIE project hetwelke als doel heeft om tegen de zomer van 2012 een 100 tal handgemaakte knuffels, kussens, ... te kunnen verzamelen voor de kinderkankerafdeling van het UZ Gent!  Doe jij ook mee?  Meer info kan je vinden http://poekie-knuffel.blogspot.com/

11 opmerkingen:

  1. Wat een eer om de eerste volger van je blog te mogen zijn! :)
    Hihi... Poekie en ik hebben ook een naaimachine gekocht (is onderweg...). Heel benieuwd... want we weten dus écht niet hoe zoiets werkt!! :)

    Lieve groetjes, Saskia & Poekie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat leuk dat je nu ook een blog hebt!! Had ook al gedacht dat het spijtig was dat je niet blogde met al die leuke dingen die je maakt! Ik ga mij hier snel volger maken zodat ik niks mis van je creaties! Welkom in blogland Fran!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Poekie, dank je wel om mijn eerste volger te zijn :-) En die naaimachine: gewoon proberen dan lukt het na x-aantal keren wel :-)
    @ Cindy: dank je wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk Fran! Veel creatiegenot... zeg, weet jij van de stoffenwinkel in de Karreweg 15 te Nazareth? Daar vind je stoffen van 2 - 10 euro de m ;o) Zelf ga ik ook naar de Sleepstraat in Gent om stof en ik heb van een vriendin gehoord dat er een paar keer per jaar een "stoffenfestival" is in Flanders expo waar je heel leuke dingen kan kopen aan heel leuke prijzen...
    Groetjes Kat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Katrien, neen een stoffenwinkel in Nazareth...Zal eens googlen zie :) Zou graag eens naar de sleepstraat gaan voor stofjes...Als je nog eens gaat laat maar weten want zo alleen... Stoffenspektakel ken ik maar nog maar pas aan het naaien gegaan dus nog niet naartoe kunnen gaan! Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo leuk dat je nu ook een blog hebt! Maar dat ik groot fan ben van je creaties wist je natuurlijk al!

    Ik ben vanochtend ook eventjes op stoffenjacht geweest. Morgenavond krijg ik een lesje naaimachine van mijn moeder! Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

    Groetjes, Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je nu ook een blog hebt, ben dan gelijk ook volger geworden..
    Ik wens je veel plezier met het bloggen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. is eigenlijk een fabriekje, heb hier thuis een reclame ervan liggen, is dus in de karrestraat 15, ik zal het inscannen en doormailen. Paar dagen in de week kan je er stof gaan kopen blijkbaar. Zelf ben ik er nog niet geweest maar wil ik wel eens doen. :o)
    Als je eens naar de Sleepstraat wil gaan, dan gewoon zeggen en dan spreken we af hé. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Fran, Weet je toevallig nog waar je het patroontje van het vogeltje vandaan hebt? Mooie collectie heb je al en fijn dat je ook in de blogwereld bent geraakt. Ik moet me er nog steeds is achter zetten om uit te zoeken hoe dat allemaal werkt... (maar ik haak en naai liever tijdens mijn vrije tijd, dus kom ik er niet toe) Nog veel plezier en ik kijk met plezier uit naar je volgende post!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je een blog hebt, ga je volgen!

    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen