vrijdag 6 januari 2012

Eerste naaimachine probeersels

Jullie hebben er een beetje geduld voor moeten opbrengen maar bij deze krijgen jullie de primeur van mijn eerste creaties die vanonder de naaimachine uitrolden

Mijn gehaakte kussensloop met paddenstoelen achterkant, ik heb zelf al knoopsgaatjes gemaakt met m'n machine °trots°. De kleuren komen echter niet zo mooi uit als ik had gewild maar deze is wit/babyroze en donkergrijs. Mijn overlapping van de stof op de achterzijde was ook iets te nipt uitgemeten waardoor ik mezelf nog genoodzaakt zag om de knoopsgaten-functie van m'n machine uit te proberen, en ik moet zeggen... Piece of cake!  Nota aan mezelf voor de volgende: afstanden van de knoopjes beter verdelen en misschien een meetlat gebruiken daarvoor °bloos°

De voorkant:
De achterkant:

En dan nu de portemoneetjes, het zijn er slechts 2 die op de gevoelige plaat konden.  Mijn oudste dochter haar portemonee is ondertussen al zoek... Als hij één dezer dagen toch zou opduiken dan volgt een foto zeker nog want dat was namelijk mijn beste versie.

°Tromgeroffel° (Hoe fier kan je zijn op zo'n werkje :-) )

De eerste maakte ik met een fijn ribfluweelstofje, ik vind het echt een hele mooie stof om mee te werken en vond het best jammer dat hij niet beter is geworden.  De binnenvoering was aan een kant scheef en ik had te dicht bij de rits genaaid waardoor deze niet soepel meer sluit...  Maar dochterlief is tevreden dus ...  De tashanger was nog een klein cadeautje uit het kruidvat dat ze voor nieuwjaar hadden gekregen... Bij deze niet echt passend maar zolang de dochter maar tevreden is is de mama dat ook...


Tasje 2 heeft dezelfde binnen- als buitenvoering (Tante Ena stofje) waardoor ik aan de verkeerde kant de opening heb gelaten om het werkje te keren... Gevolg: stiksel vanbuiten te zien om de opening te sluiten.  Voor de rest was de voering en de afstand tot de rits hier wel geslaagd.  Tashanger past hier ook beter :)
 En nog een close up van mijn rits-techniek en binnenvoering

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.  Oefening baart kunst dus... We blijven proberen!

Groetjes


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het allemaal leuk! Super dat je er zo snel mee weg bent, kan ik lekker les komen volgen hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd welkom hé Cindy, zowel met als zonder naaimachine. Stoffenspektakel is op 5 feb in Gent... Ga je mee?

    BeantwoordenVerwijderen