zaterdag 14 januari 2012

Drukke hobbydag

Vandaag weekend, en dat betekent toch weer wat meer tijd voor een flinke portie hobbywerk.  De naaimachine heeft weer eens mogen werken en ook mijn haaknaald hield ik in de aanslag.  Oudste dochter had deze week voor haar turnles mijn tote-bag aangeslaan dus vandaag maar een tas voor haar gemaakt zodat ik mijn tas kan terugeisen ;)  Ze heeft haar stofjes zelf uitgekozen volgens haar portemonee die ik onlangs maakte -  en ondertussen terug boven water is gekomen en zelf op de gevoelige plaat is geraakt!
Het bijhorende portemoneetje

Verder heb ik ook nog geëxperimenteerd met tafelzeilstof en er een pennenzakje van gemaakt daar ik onlangs op kapaza.be voor 6 euro 44 ritsjes van 20cm heb gekocht... Wat moet ik er anders mee ;-) De 'Femke-look' pennenzak (junior eurosong 2011) werd door m'n jongste dochter op veel oooohh en aaahhhh's onthaald en is nu dus de hare :-)

En dan m'n haakwerkjes, ze lagen al enige tijd onafgewerkt te wezen dus besloot ik vandaag om ze maar eens te 'pimpen' en er echte sleutelhangertjes van te maken!  Ik weet al wie ik er blij mee ga maken en doe ze deze week op de bus!  Ze komen beiden uit het boekje 'Zoetigheden haken'.
Taartpuntje:
Cupcakeje:
En dan mochten ze ook nog eens samen op de foto :D

Verder wil ik ook nog even zeggen dat ik heel blij ben met al 11 volgers.  Het lijkt nog niet zoveel maar voor een beginnende blogster als ik vind ik dat toch helemaal niet slecht!

Maak er nog allemaal een fijn weekend van!

4 opmerkingen:

  1. Je bent goed bezig geweest en wat leuk allemaal!
    Waar blijf ik nu met mijn enkele wasknijperzakje hahaha.
    Fijn weekend verder.
    Groetjes
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Vera, die wasknijperzakjes staan ook nog op mijn to-do lijstje en oh wat wordt dat lijstje lang.... Dat was oorspronkelijk de reden voor de aankoop van het tafelzeil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je weer gemaakt! Viel het mee om met die tafelzeilstof te werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Viel wel mee hoor Cindy, al twijfel ik aan de duurzaamheid ervan met zo'n rits erin. Ik vermoed dat het op termijn veel kans heeft op scheuren zo. Maar voor de naaimachine was het niet echt een probleem, denk dat ik er binnenkort wat leuke mandjes voor de kids hun spullen én een wasknijperzakje van ga maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen